Als consument in de EU beschikt u bij de aankoop van goederen en diensten over een enorme bescherming. Het consumentenrecht dat sterk gestuurd is door het Europees recht bepaalt de regels voor contacten tussen consumenten en ondernemers.
Voor u als consument is het van belang dat u, zeker voor zaken van een relatief minder grote waarde, snel en goed advies krijgt over uw rechten en actiemogelijkheden zodat u tegen beperkte kostprijs desnoods uw rechten zelf kan afdwingen bijv. bij een interne klantendienst, een ombudsdienst of een andere dienst voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting voor consumenten. Vraag ons om een vaste prijs voor een kort advies omtrent uw rechten en aanwijzingen hoe deze best af te dwingen. Krijgt u toch geen gehoor en heeft u toch bijstand nodig om uw eis desnoods voor de rechtbank af te dwingen, dan kan u ook onze hulp ook inroepen.
Het consumentenrecht is niet alleen van belang voor u als consument, maar ook voor u als ondernemer die deze goederen en diensten levert. B2C-contracten vereisen extra waakzaamheid, niet alleen bij het opmaken, maar ook bij het uitvoeren en afdwingen ervan, zeker voor ondernemers. Het consumentenrecht voorziet voor de ondernemers immers vaak maar plichten, dan rechten.
De experten van Ardent advocaten adviseren, begeleiden en vertegenwoordigen zowel ondernemers, als consumenten in o.a. volgende bijzondere aspecten van het consumentenrecht.
Voor specifieke zaken en geschillen m.b.t. bank- en beleggingsproducten, verzekeringen of aanneming, kan u een beroep doen op onze experten inzake bank- en financieel recht, aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht of vastgoedrecht.